Wat is een minnelijke schikking?

Een minnelijke regeling is het bereiken van een akkoord tussen twee partijen zonder tussenkomst van de rechter. Wanneer er een geschil is en er wordt een minnelijke regeling bereikt, voorkomt dit een vervelende en tijdrovende procedure. De partijen komen er samen uit, meestal in overleg door het sluiten van een compromis.

Voorbeeld minnelijke schikking

– Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een openstaande schuld bij een ander bedrijf. Het bedrijf is namelijk niet tevreden over de dienstverlening van het andere bedrijf.
– Bedrijf A is niet tevreden over de dienstverlening van B en is niet bereid om het volledige bedrag te betalen.
– Bedrijf B is het hiermee oneens en wil het volledige bedrag ontvangen.

Een rechterlijke procedure is vervelend en tijdrovend. Bespaar u deze tijd en kies voor een minnelijke schikking. Stel, bedrijf A en bedrijf B gaan akkoord met een betaling van 5.000 euro, dan zijn er geen grote verliezers en is het conflict opgelost. Natuurlijk heeft Bedrijf B niet het volledige bedrag gekregen, maar de zaak is wel afgehandeld en de ondernemer in kwestie kan zich weer richten op positieve zaken.

Heeft u interesse?

Neem contact met ons op of vul het contactformulier in.

U kunt ons bereiken via:
Telefoonnummer: 020-67 23 094
E-mail: info@hvbjuristen.nl